چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی ناقص است

به گزارش مهسان بلاگ، تهران (پانا) - پیشکسوت کشتی فرنگی ایران و عضو سابق کمیته فنی فدراسیون کشتی معتقد است چرخه انتخابی در نظر گرفته شده برای تیم ملی کشتی فرنگی ایراد اساسی دارد.

چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی ناقص است

بهرام مشتاقی در گفت وگو با پانا، درباره چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: تعریف چرخه انتخابی تیم ملی یعنی اینکه مدعیان هر وزن با یک شانس برابر رودرروی هم برای رسیدن به دوبنده تیم ملی کوشش نمایند و در این میان مدال آوران دنیا و المپیک هم در انتخابی حضور داشته باشند نه اینکه ملی پوشان را در تورنمنت های مختلف براساس نظرات شخصی خودمان انتخاب کنیم. اگر قرار باشد باز هم ملی پوشان در مسابقات خارجی با نظر سرمربی تیم ملی انتخاب شوند؛ شرایط با گذشته هیچ فرقی ننموده و نباید نام آن را چرخه انتخابی بگذاریم.

وی ادامه داد: قهرمانان ما خیلی خوب در مسابقات دنیای نتیجه گرفته اند ، اما باید تکلیف نفرات دوم وزن همین قهرمانان معین گردد. افرادی مثل ساروی، محمدعلی گرایی، محمد رضا گرایی و ... در مسابقات دنیای پیروز عمل نموده اند اما سوال اصلی اینجاست که تکلیف نفرات دوم این اوزان چه می گردد که می خواهند به دوبنده تیم ملی برسند؟! اگر این قهرمانان باز هم در پی مدال دنیای هستند باید باید در انتخابی رودرروی حریفان خود قرار بگیرند. چطور می گردد که ما مدام می خواهیم طبق روال گذشته پیش برویم و کشتی گیران را براساس نظر شخصی انتخاب کنیم و نام آن را هم بگذاریم چرخه انتخابی. اما در کشوری مثل روسیه کشتی گیر بزرگی مثل ولاسوف کنار گذاشته می گردد تا حق به حق دار برسد. تفاوت اصلی ما و روس ها در همین موضوع است. درست است که کسب مدال کار سختی است اما نباید فراموش کنیم حفظ مدال از آن سخت تر است. یکی از تفاوت های ما با روس ها همین است که آ ن ها مدال های خود را در اوزان مختلف مدام تکرار می نمایند اما ما این کار را نمی کنیم، علت اصلی هم این است که تنها چند ملی پوش که مدال آور هستند را به مسابقات مختلف اعزام می کنیم که در نهایت آن ها هم کم می آوردند و خسته می شوند. به سایر کشتی گیران هم اجازه نمی دهیم که در یک میدان خودشان را نشان دهند.

مشتاقی تأکید کرد: به نظر من این چرخه انتخابی تیم ملی ناقص است، در واقع نام آن را چرخه گذاشتند اما قرار است همچنان مثل گذشته به روش گلخانه ای پیش بروند. به این صورت که براساس نظر شخصی سرمربی تیم انتخاب گردد. به نظرم من چرخه انتخابی یعنی اینکه کشتی گیران مدعی هر وزن به صورت رودررو و نهایتا با یکی دو کیلو ارفاق وزن با هم کشتی بگیرند. ما الان تیم خیلی خوبی داریم که نایب قهرمان دنیا شد اما نباید به همین بسنده کنیم اگر کشتی گیر بابت دو بنده تیم ملی خیالش راحت باشد و این تصور برای او به وجود بیاید که همواره در ترکیب تیم است در نهایت کشتی ایران آسیب می خورد. ما باید دو تیم برای مسابقات دنیای و بازی های آسیایی داشته باشیم چرا که این دو مسابقه به فاصله اندک فکر می کنم سه روز از همدیگر برگزار می شوند بنابراین باید به همه مدعیان توجه کنیم.

وی در خاتمه گفت: در گذشته شرایط به گونه ای بود که همه به یک مقدار شانس رسیدن به دوبنده تیم ملی را داشتند و الان هم اگر می خواهیم به سمت جلو حرکت کنیم چاره ای جز توجه به انتخابی رودررو نداریم. ما باید به همه داشته هایمان توجه کنیم و نباید تیم ملی تنها با چند کشتی گیر به مسابقات مختلف اعزام گردد. یک کشتی گیر تمام انگیزه و هدف اش این است که در مسابقه دیده گردد و نظر سرمربی تیم ملی را جلب کند تا بتواند به دوبنده تیم ملی برسد. باید چه زمانی به او این فرصت را بدهیم؟ به نظرم این رویه به کشتی آسیب می زند و کشتی گیران را دچار بی انگیزگی می نماید. کشتی رشته سختی است که تمرینات پرفشاری دارد و اگر کشتی گیر بعد از مدتی ببیند که دیده نمی گردد رها می نماید و دیگر سمت این ورزش نمی اید. بنابراین احتیاج است ما خیلی توجه کنیم به این مسائل و افراد را دچار بی انگیزگی نکنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 102522

به "چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی ناقص است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی ناقص است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید