واکنش دبیر هیئت فوتبال استان تهران به تخلف در فرایند برگزاری انتخابات

به گزارش مهسان بلاگ، دبیر هیئت فوتبال استان تهران گفت که این هیئت در برگزاری انتخابات در فاصله یک هفته تا برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال دخیل نیست.

واکنش دبیر هیئت فوتبال استان تهران به تخلف در فرایند برگزاری انتخابات

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، قرار است روز دوشنبه 4 اسفندماه انتخابات هیئت فوتبال استان تهران برگزار گردد و این موضوع در فاصله 6 روز تا برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال شائبه هایی را به وجود آورده است. خبرنگاران نیز امروز در گزارشی با عنوان تخلف در برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان تهران، عجله پس از مدت ها انفعال! به این نکته اشاره نمود که برگزاری انتخابات خلاف قانون است. پس از این ماجرا هیئت فوتبال استان تهران به این موضوع واکنش نشان داد.

عباس تیموری دبیر هیئت فوتبال استان تهران در این باره به خبرنگاران گفت: در مجمع قبلی که 14 شهریورماه 98 برگزار گردید، اختلافات بین مدیرکل وقت ورزش استان و فدراسیون فوتبال باعث شد مجمع هیئت فوتبال برگزار نگردد. با استعلامی که از فدراسیون فوتبال بابت اساسنامه گرفتیم، اساسنامه به تایید اعضای هیئت رئیسه رسیده بود، هیئت رئیسه هم چکیده مجمع است. در چند سال گذشته انتخابات استان های دیگر با همان اساسنامه قبلی برگزار گردیده بود و هیئت فوتبال استان تهران هم از دیگر استان ها جدا نیست.

دبیر هیئت فوتبال استان تهران در مورد این موضوع که برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان های دیگر از جمله مرکزی و تغییر رئیس هیئت فوتبال کیش هم در نزدیکی انتخابات فدراسیون فوتبال شائبه برانگیز بوده است، گفت: برگزاری انتخابات فوتبال تهران به درخواست مدیرکل جدید ورزش استان تهران برگزار خواهد شد. در مکاتبه ای که آقای پریچهره با فدراسیون فوتبال انجام داد، دوم و چهارم اسفند را برای برگزاری انتخابات معین کردند. این اتفاق به دلیل درخواست های مکرر جامعه فوتبال تهران بود تا تکلیف انتخابات هرچه زودتر معین گردد. سرپرست و دبیرکل فدراسیون فوتبال هم وقتی دیدند اراده خوبی برای برگزاری انتخابات هیئت فوتبال وجود دارد موافقت خودشان را اعلام کردند و تاریخ 4 اسفند را پذیرفتند و ابلاغ کردند.

تیموری در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه اساسنامه تایید نشده، انتخابات هیئت فوتبال استان تهران برچه اساسی برگزار خواهد شد؟ توضیح داد: در استان های دیگر هم انتخابات با همان اساسنامه قبلی که به تایید اعضای هیئت رئیسه رسیده بود برگزار گردید و ما هم با همان اساسنامه انتخابات را برگزار می کنیم، چون تایید اساسنامه جدید ممکن است مدت ها زمان ببرد. همین اساسنامه سال 94 توسط وزارت ورزش و آقای سجادی به فدراسیون ابلاغ شده و اسناد و مدارکش موجود است. همانطور که ایرادهایی به اساسنامه فدراسیون فوتبال وارد بود و در اساسنامه جدید رفع شد، در اساسنامه هیئت های استانی هم ایرادهایی وجود دارد. منتظر هستیم که در آینده نزدیک ایرادها این اساسنامه هم رفع گردد.

وی ادامه داد: در حال حاضر باید با همین اساسنامه جلو برویم و نمی توانیم منتظر بمانیم تا هر شخصی به نفع خودش مسائل را تفسیر کند. یکی از دلایلی که انتخابات شهریور سال گذشته به تعویق افتاد این بود که مدیرکل وقت معتقد بود رئیس هیئت نباید به کارش ادامه دهد و هیئت فوتبال باید با سرپرست اداره گردد. در حالی که در بند 9 ماده 24 اساسنامه قید شده است که رئیس هیئت بعد از سرانجام دوره 4 ساله اش تا برگزاری انتخابات می تواند به کارش ادامه دهد.

دبیر هیئت فوتبال استان تهران در پاسخ به این سوال که اگر تصمیم به برگزاری انتخابات هیئت فوتبال با همان اساسنامه قبلی بود چرا تا یک هفته قبل از انتخابات فدراسیون فوتبال طول کشید تا انتخابات هیئت فوتبال شائبه برانگیز قلمداد گردد؟ گفت: هیئت فوتبال استان تهران در به درازا کشیدن انتخابات و برگزاری آن در این تاریخ دخیل نبوده است. مدیرکل قبلی استان تهران آقای گل محمدی ایراداتی را به اساسنامه وارد نموده بود. فدراسیون و هیئت فوتبال را هم اعلام کردند که برای اصلاح اساسنامه باید یک جهت و فرایندی طی گردد و ما نمی توانیم برگزاری انتخابات را نگه داریم تا اساسنامه اصلاح گردد. بعد از اینکه مدیرکل جدید ورزش استان در مسند کار نهاده شد، یکی از کارهایی را که در دستور کار قرار داد برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان تهران بود و ما هم بنا داریم با همکاری مدیرکل ورزش استان تهران و فدراسیون فوتبال این انتخابات را برگزار کنیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مجله دیتاپد: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

تفطن: تفطن: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

مجله آراد: مجله آراد: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 79140

به "واکنش دبیر هیئت فوتبال استان تهران به تخلف در فرایند برگزاری انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش دبیر هیئت فوتبال استان تهران به تخلف در فرایند برگزاری انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید