ساعت گلکسی واچ 6 در مقابل هواوی واچ GT 3؛ کدام را بخریم؟

به گزارش مهسان بلاگ، در این مقاله به مقایسه دو ساعت هوشمند مدرن از دو برند شناخته شده دنیای تکنولوژی یعنی سامسونگ و هواوی می پردازیم؛ ساعت گلکسی واچ 6 سامسونگ در مقابل هواوی واچ GT 3. این دو ساعت هوشمند اگر چه با اختلاف قیمتی اندکی نسبت به هم در بازار گجت های هوشمند به فروش می رسند، اما یک سری تفاوت های قابل توجه نیز دارند که شاید دانستن آن ها شما را در انتخاب ایده آل ترین گزینه خرید بین این دو ساعت کمک کند. اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند فوق العاده مجذوب کننده با امکانات عالی را دارید، حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید، چرا که هر دو گجت پوشیدنی در دسته پرفروش ترین گجت های هوشمند خبرنگاران قرار دارند.

ساعت گلکسی واچ 6 در مقابل هواوی واچ GT 3؛ کدام را بخریم؟

تعیینات فنی ساعت گلکسی واچ 6 در مقابل هواوی واچ GT 3 در یک نگاه

سامسونگ در اواسط تابستان امسال از سری تازه ساعت های هوشمند پرچم دار خود یعنی سری گلکسی واچ 6 رونمایی کرد. گلکسی واچ 6 سامسونگ نسبت به نسل قبلی اش تفاوت چندانی نداشته، اما با یک سری قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری تازهتر وارد بازار شده که اتفاقاً کاربران از آن استقبال بسیار خوبی نموده اند. در سوی مقابل باید به ساعت هوشمند پرچم دار هواوی واچ GT 3 اشاره کنیم که هواوی آن را در سال 1400 به عنوان نسخه بهینه سازی شده و متفاوت از سری هواوی واچ 3 و بعلاوه به طور خاص برای پاسخ دهی به احتیاجها و اهداف ورزشکاران در دسترس کاربران قرار داد. در ادامه بد نیست نگاهی به جدول تعیینات فنی این دو گجت پوشیدنی پرفروش بیندازیم تا ببینیم شرایط آن ها روی کاغذ به چه صورت است.

نام ساعت هوشمندگلکسی واچ 6 سامسونگهواوی واچ GT 3
وزن و ابعاد44.4 در 42.8 در 9 میلی متر - 33.3 گرم45.9 در 45.9 در 11 میلی متر- 46 گرم
سیم کارتeSIMخیر
کیفیت ساختفریم از جنس آلیاژ آلومینیوم- طراحی دایره ای شکل- گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار - مقاوم در برابر نفوذ آب تا فشار 5 اتمسفر - گواهی نظامی MIL-STD-810Hجلوی شیشه ای، پشت پلاستیکی، فریم استیل ضدزنگ - مقاومت 5 اتمسفری (5ATM) در برابر نفوذ آب
نوع و مقدار نمایشگرSUPER AMOLED با ابعاد 1.5 اینچنمایشگر 1.43 اینچی AMOLED
رزولوشن و ویژگی های نمایشگررزولوشن 480 در 480 پیکسل - تراکم پیکسلی 453 پیکسل بر اینچ- محافظ نمایشگر کریستال سافایر - پشتیبانی از نمایشگر همواره روشن (Always-on display)رزولوشن 446 در 446 پیکسل - تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر اینچ
سیستم عامل و حافظه داخلی و رمسیستم عامل Android Wear OS 4 با رابط کاربری One UI Watch 5 سامسونگ- حافظه داخلی 16 گیگابایت و حافظه رم 2 گیگابایت - سازگار با سیستم عامل اندروید 10.0 و بالاتر- تراشه دو هسته ای و پنج نانومتری اگزینوس W930سیستم عامل HarmonyOS 2.0، قابل ارتقاء به HarmonyOS 3.0 - سازگار با اندروید و iOS - حافظه داخلی 4 گیگابایت و حافظه رم 32 مگابایت
نوع هشدارویبرهویبره
اسپیکردارددارد
باتریباتری با ظرفیت 425 میلی آمپر ساعتی (شارژ کامل در 1.5 ساعت)باتری با ظرفیت 455 میلی آمپر ساعت (شارژ کامل در 2 ساعت)
حسگرهاسنسور BioActive سامسونگ (ضربان قلب اپتیکال، تحلیل الکتریکی قلب، تحلیل آمپدانس بیوالکتریک)، حسگر دما، شتاب سنج، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیس، حسگر نورشتاب سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب سنج، فشارسنج، قطب نما، سنسور SpO2 برای محاسبه سطح اکسیژن خون، دماسنج
فناوریعرضه شده در دو نسخه Bluetooth و LTEفاقد ارتباطات سلولار
بلوتوثبلوتوث نسخه 5.3بلوتوث نسخه 5.1
اندازه شاژردهی باتریشارژدهی حداکثر تا 40 ساعتشارژدهی 3 تا 14 روز
رنگ های قابل عرضهگرافیتی و نقره ایمشکی، استیل، طلایی
GPS دارددارد
پیغام رسانیاعلام اعلان های دریافتی - نمایش پیغام های متنیاعلام اعلان های دریافتی - نمایش پیغام های متنی
سایر قابلیت هاقابلیت مکالمه دارد، پشتیبانی از بیش از 90 حالت ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، مقدار گیری سطح اکسیژن خون، سنجش فشار خون، پایش شرایط خواب، پایش شرایط استرس، قابلیت شخصی سازی واچ فیس، نمایش اعلان های گوشی و تقویم، تایمر، هشدار بیدارباش، سازگار با شارژ بی سیم 10 وات Qi، پشتیبانی از زبان محاوره در فرامین صوتی، پشتیبانی از سامسونگ Payقابلیت مکالمه دارد- پشتیبانی از 100 حالت ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، پایش شرایط خواب، پایش شرایط استرس، سنجش سطح اکسیژن خون

ساعت گلکسی واچ 6 در مقابل هواوی واچ GT 3؛ طراحی و کیفیت ساخت

اگر ساعت هوشمند گلکسی واچ 6 را از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت در مقابل ساعت هوشمند هواوی واچ GT 3 قرار دهیم، شباهت های زیادی بین این دو گجت پوشیدنی پرچم دار خواهیم دید. با این وجود، یک سری تفاوت های شاخص نیز بین این دو ساعت هوشمند وجود دارد.

همانطور که از نگاه اول به طراحی این دو محصول کاملاً تعیین است، هر دو شرکت ساعت هوشمند خود را با نمایشگر دایره ای شکل روانه بازار نموده اند؛ سامسونگ در گلکسی واچ 6 از همان زبان طراحی نسل قبلی اش یعنی گلکسی واچ 5 استفاده نموده و به نظر می رسد که تغییرات چندان شاخصی را روی این ساعت هوشمند خود اعمال ننموده است. اما اگر روی طراحی این ساعت بیشتر دقت کنیم متوجه حاشیه های کمتر نمایشگر دایره ای شکل این ساعت هوشمند خواهیم شد که طبیعتاً محتواهای تصویری بیشتری را برای کاربران به نمایش می گذارد. به همین دلیل سامسونگ توانسته با حفظ ابعاد بدنه، مقدار نمایشگر این ساعت را کمی بیشتر از قبل کند.

در سوی مقابل، هواوی نیز از یک نمایشگر دایره ای شکل با حاشیه های اندک برای ساعت هواوی واچ GT 3 خود استفاده نموده که این نمایشگر اندکی خمیدگی دارد تا کاربران برای مشاهده محتواهای تصویری در هر زاویه ای، مشکل خاصی نداشته باشند. این ساعت از طراحی نسبتاً ساده و مینیمالی بهره می برد که در عین حال به جزئیات در آن بسیار توجه شده است. با وجود اینکه ساعت هواوی واچ GT 3 ظاهر ساده تری نسبت به گلکسی واچ 6 دارد، اما این نماینده سامسونگ است که از وزن کمتری بهره می برد و سنگینی آن تنها به 33.3 گرم می رسد. این در حالی است که هواوی واچ GT 3 حدود 46 گرم وزن دارد و بسته به بندهایی که برای آن استفاده می کنید، وزن آن دچار تغییراتی می گردد.

البته این مورد را می توان به جنس بدنه این دو ساعت هوشمند نیز ربط داد. سامسونگ برای این ساعت هوشمند خود از فریمی از جنس آلومینیوم استفاده نموده که ضمن کاهش وزن آن، مقاومت خوبی به این ساعت هوشمند بخشیده و آن را در برابر حوادث احتمالی کاملاً مقاوم نموده است. این گجت پوشیدنی پرچم دار بعلاوه از استاندارد نظامی MIL-STD-810H نیز پشتیبانی می نماید. در طرف مقابل، هواوی واچ GT 3 فریمی از جنس استیل ضد زنگ دارد که در عین داشتن مقاومت بسیار بالا در برابر خط وخش های احتمالی، وزن این ساعت را نسبت به گلکسی واچ 6 با افزایش روبرو نموده است.

گجت پوشیدنی پرچم دار هواوی از ساختار براق در بدنه خود بهره برده که از لحاظ بصری بسیار مجذوب نماینده تر از ساختار مات بدنه گلکسی واچ 6 سامسونگ است، اما این موضوع را باید به سلیقه کاربران ربط داد. سامسونگ برای راحتی اتصال بندهای مختلف روی این ساعت هوشمند خود یک دکمه روی بدنه آن تعبیه نموده تا با فشردن آن، بند به راحتی از ساعت جدا می گردد. بندهای هر دو ساعت هوشمند رابطه خوبی با پوست شما خواهند داشت و هیچ مشکل پوستی برای شما ایجاد نخواهند کرد.

گلکسی واچ 6 سامسونگ روی بدنه خود از دو دکمه فیزیکی بهره می برد؛ یک دکمه خانه که بخش داخلی آن قرمز رنگ است و یک دکمه بازگشت. دکمه خانه قابلیت شخصی سازی دارد و از آن می توان برای موارد مختلفی نظیر دسترسی به بیکسبی یا باز کردن یک اپلیکیشن استفاده کرد. روی فریم هواوی واچ GT 3 یک دکمه و یک کلید چرخان برآمده دیده می گردد که کلید چرخان برای اسکرول کردن در منوی ساعت مورد استفاده قرار می گیرد و دکمه ثابت آن نیز همچون گلکسی واچ 6 قابل شخصی سازی است. بعلاوه باید به اسپیکر و میکروفون این ساعت ها نیز اشاره کنیم. خوشبختانه هر دو ساعت از قابلیت مکالمه و پخش موسیقی پشتیبانی می نمایند.

هواوی واچ GT 3 از بلوتوث نسخه 5.1 برای اتصال به دستگاه های هوشمند شما استفاده می نماید و این در حالی است که گلکسی واچ 6 سامسونگ از بلوتوث نسخه تازهتر 5.3 برای این کار بهره می برد و با بهینه سازی های مناسبی نیز همراه شده است. ضخامت بدنه ساعت هوشمند هواوی حدود 11 میلی متر است که این موضوع در خصوص گلکسی واچ 6 سامسونگ به 9 میلی متر می رسد. با این تفاسیر، گجت پوشیدنی پرچم دار سامسونگ برای علاقه مندان به ساعت های هوشمند ظریف می تواند انتخاب بهتری باشد. در مجموع، کیفیت ساخت و طراحی این ساعت های هوشمند نسبت به هزینه ای که بابت خرید آن ها پرداخت می کنید، بسیار بالاست.

ساعت گلکسی واچ 6 در مقابل هواوی واچ GT 3؛ نمایشگر و ویژگی های آن

گلکسی واچ 6 سامسونگ و هواوی GT 3 اگرچه هر دو با نمایشگرهای دایره ای شکل در بازار به فروش می رسند، اما از لحاظ تعیینات فنی این گجت پوشیدنی پرچم دار سامسونگ است که گوی سبقت را از نماینده هواوی ربوده و قابلیت های مجذوب نماینده تری را در اختیار کاربران قرار می دهد.

ساعت هوشمند سامسونگ (مدل 44 میلی متری) از یک نمایشگر 1.5 اینچی از جنس SUPER AMOLED بهره می برد که کیفیت بسیار خوبی دارد و محتواهای تصویری را با رزولوشن 480 در 480 پیکسل برای کاربران به نمایش می گذارد. این در حالی است که پنل 1.43 اینچی از جنس AMOLED هواوی واچ GT 3 با رزولوشن 466 در 466 پیکسل به نمایش تصاویر مختلف می پردازد. گلکسی واچ 6 بعلاوه از حداکثر روشنایی 2000 نیت بهره می برد که به لطف آن کاربران برای استفاده از ساعت در زیر نور شدید آفتاب مسئله ای نخواهند داشت. اما روشنایی نمایشگر هواوی تعریف چندانی ندارد.

سامسونگ نمایشگر این ساعت هوشمند خود را به شیشه محافظ کریستال سافایر مجهز نموده تا خط وخش روی آن نیوفتد. این در حالی است که هواوی واچ GT 3 مجهز به محافظ شیشه ای صفحه نمایش نیست و این یعنی که کاربران این ساعت هوشمند پرچم دار باید به خوبی از نمایشگر آن محافظت نمایند. هر دو ساعت از قابلیت نمایشگر همواره روشن پشتیبانی می نمایند و به لطف پشتیبانی از رفرش ریت 60 هرتزی، اسکرول روانی را به کاربران ارائه می دهند.

ساعت گلکسی واچ 6 در مقابل هواوی واچ GT 3؛ ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری

در این بخش تفاوت های این دو ساعت هوشمند حرفه ای به اوج خودش می رسد. گلکسی واچ 6 سامسونگ به جز گوشی های آیفون و هواوی، به سایر گوشی های اندرویدی متصل می گردد و این کار را با استفاده از اپلیکیشن Galaxy Wearable انجام می دهد. این اپلیکیشن که رابط کاربری بسیار غنی دارد، طیف گسترده ای از امکانات نظیر واچ فیس های متنوع و تاریخچه استفاده از سنسورهای سلامتی و ورزشی را در خود جای داده است. برخلاف سامسونگ، هواوی واچ GT 3 به گوشی های اندرویدی و iOS به وسیله اپلیکیشن Huawei Health متصل می گردد، اما یک سری قابلیت ها و ویژگی های خاص مانند دسترسی به اپلیکیشن ها، صرفا با داشتن گوشی های هوشمند هواوی امکان پذیر است.

گلکسی واچ 6 سامسونگ از پردازنده قدرتمندتر اگزینوس W930 به عنوان قلب تپنده بهره می برد که 16 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت حافظه رم آن را جهت نصب اپلیکیشن های مختلف همراهی می نمایند. بعلاوه باید به سیستم عامل Wear OS 4.0 با رابط کاربری One UI 5.0 سامسونگ نیز اشاره کنیم به صورت پیش فرض روی این ساعت هوشمند نصب شده و قابلیت های مجذوب نمایندهی را به کاربران ارائه می دهند. در سوی مقابل، هواوی واچ GT 3 مجهز به سیستم عامل HarmonyOS 2.0 است که قابلیت های بسیار بیشتری نسبت به LiteOS دارد. علاوه بر این، نباید قابلیت های شخصی سازی این سیستم عامل را نیز از قلم بیندازیم که بسیار کاربردی هستند. ساعت هوشمند هواوی 4 گیگابایت حافظه داخلی و 32 مگابایت حافظه رم نیز دارد، اما نمی توان روی آن اپلیکیشن نصب کرد.

یک سری از ویژگی های خوب نیز میان هر دو ساعت مشترک است. به طور مثال خوشبختانه هر دو ساعت هوشمند از زبان فارسی در سیستم عامل و پیغام ها به طور کامل پشتیبانی می نمایند و مجهز به GPS و روش های مسیریابی جایگزین نظیر گلوناس و گالیلئو نیز هستند.

ساعت گلکسی واچ 6 در مقابل هواوی واچ GT 3؛ قابلیت های سلامتی و ورزشی

از لحاظ قابلیت های سلامتی، هر دو ساعت هوشمند پرچم دار جزو کامل ترین گجت های پوشیدنی هستند، اما با این حال گلکسی واچ 6 سامسونگ به لطف داشتن یک سری ویژگی های پیشرفته تر هم از لحاظ کیفی و هم کمی یک سر و گردن بالاتر از ساعت هواوی است.

کارآمدترین سنسور موجود در گلکسی واچ 6، سنسور BIA است که با استفاده از ایمپالس های الکتریکی، تغییرات ماهیچه های اسکلتی، آب و توده چربی بدن، شاخص توده بدن (BMI) و اندازه متابولیسم پایه (BMR) را مقدار گیری می نماید. این سنسور در واقع ترکیبی از سنسورهای اپتیکال ضربان قلب و حسگر سنجش ECG است که متاسفانه در ایران کاربردی ندارد. ساعت هوشمند تازه سامسونگ بعلاوه به لطف بهبود نرم افزاری در سنسور تشخیص دمای پوست به وسیله مادون قرمز از آن برای ردیابی دوره ماهانه بانوان و چرخه تخمک گذاری بهره می برد.

قابلیت ردیابی خواب به طور ویژه در این ساعت هوشمند بهبود پیدا نموده و اکنون قادر است مراحل خواب شما را به صورت جداگانه و با آمار و ارقام مربوط به هر مرحله در اختیارتان قرار دهد. تشخیص سقوط، قابلیت مجذوب نماینده دیگری است که به گلکسی واچ 6 اضافه شده و متاسفانه در ایران قابل استفاده نخواهد بود. در سوی مقابل باید به سنسور ضربان قلب و آنالیز اندازه اکسیژن خون هواوی واچ GT 3 اشاره کنیم که دقت مناسبی نیز دارد. هواوی بعلاوه قابلیت مقدار گیری دمای سطح پوست را هم با GT 3 ارائه نموده که نتایج آن چندان قابل اعتماد نیست. شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما و فشارسنج از دیگر قابلیت های سلامتی مشترک این دو ساعت هوشمند به شمار می روند.

از لحاظ قابلیت های ورزشی، کفه ترازو این بار به سمت ساعت هواوی سنگینی می نماید، چرا که این محصول از بیش از 100 تمرین ورزشی نظیر تمرین آزاد، دوچرخه سواری سالنی و آزاد، شنا در استخر یا دریا، پیاده روی در هوای آزاد، دوندگی روی تردمیل و هوای آزاد، تمرین الپتیکال، پیاده روی سالنی و دستگاه قایقرانی پشتیبانی می نماید و این آمار و ارقام در گلکسی واچ 6 به بیش از 90 حالت ورزشی می رسد. البته قابلیت ردیابی اتوماتیک صرفا در ساعت سامسونگ وجود دارد و کاربران هواوی واچ باید به صورت دستی حالت ورزشی مد نظر خود را انتخاب نمایند.

ساعت گلکسی واچ 6 در مقابل هواوی واچ GT 3؛ ویژگی ضد آب بودن

خوشبختانه هر دوی این ساعت های هوشمند از مقاومت 5 اتمسفری (5ATM) در برابر نفوذ آب پشتیبانی می نمایند که به بیانی دیگر می توانند تا عمق 50 متری سطح آب دوام بیاورند. بنابراین، کاربران می توانند بدون هیچ مسئله ای از این دو ساعت هوشمند در فعالیت های مربوط به استخر و دریا استفاده نمایند.

ساعت گلکسی واچ 6 در مقابل هواوی واچ GT 3؛ باتری و شارژدهی

از لحاظ باتری و شارژدهی، این هواوی واچ GT 3 است که به لطف باتری پرظرفیت تری که دارد، مدت زمان بیشتری می تواند شما را همراهی کند. هواوی در این گجت هوشمند خود از یک باتری با ظرفیت 455 میلی آمپر ساعتی استفاده نموده که با فعال بودن سنسورهای سلامتی و حالت نمایشگر همواره روشن بین 3 تا 14 روز می تواند دوام بیاورد. در سوی مقابل به باتری 425 میلی آمپر ساعتی مدل 44 میلی متری گلسی واچ 6 سامسونگ اشاره کنیم که در استفاده سنگین تا 30 ساعت با حالت نمایشگر همواره روشن و 40 ساعت بدون آن روشن می ماند. از لحاظ سرعت شارژ، ساعت سامسونگ در عرض یک ساعت و نیم شارژ می گردد و ساعت هواوی برای شارژ شدن به 2 ساعت زمان احتیاج دارد. سامسونگ بعلاوه از استاندارد WPC استفاده می نماید به این معنی که برای شارژ گلکسی واچ 6 باید از کابل شارژ موجود در جعبه محصول بهره ببرید.

ساعت گلکسی واچ 6 در مقابل هواوی واچ GT 3؛ جمع بندی و سخن پایانی

نکات مثبت گلکسی واچ 6 سامسونگ

  • طراحی زیبا و ظریف
  • نمایشگر باکیفیت و با روشنایی فوق العاده بالا
  • مکانیزم آسان جدا کردن بند
  • مجموعه کامل سنسورها و قابلیت های سلامتی

نکات منفی گلکسی واچ 6 سامسونگ

  • شارژدهی نه چندان مناسب باتری
  • در دسترس نبودن بعضی از قابلیت های سلامتی در ایران
  • امکانات محدودتر برای دستگاه های غیر گلکسی

نکات مثبت هواوی واچ GT 3

  • کیفیت ساخت مناسب
  • نمایشگر AMOLED با پشتیبانی از قابلیت نمایشگر همواره روشن
  • عمر باتری بسیار خوب
  • ضد آب تا عمق 50 متر

نکات منفی هواوی واچ GT 3

  • عدم تشخیص اتوماتیک فعالیت ورزشی
  • عدم پشتیبانی از سیم کارت
  • محدودیت های رابط کاربری

در مجموع اگر از کاربران گوشی های سامسونگی هستید و در پی یک ساعت هوشمند پیشرفته و مدرن برای پاسخ به احتیاجهای روزمره تان هستید، گزینه ای بهتر از گلکسی واچ 6 برای شما در دسترس نیست. اما اگر از کاربران گوشی های غیر سامسونگی هستید، هواوی واچ GT 3 با قابلیت های خوب و قیمت به صرفه ترش، گزینه مناسب تری برای شما محسوب می گردد.

نظر شما در خصوص این دو ساعت هوشمند مقایسه شده چیست؟ آیا شما تجربه استفاده از این دو گجت پوشیدنی پرچم دار هواوی و سامسونگ را دارید؟

منبع: Versus

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 آبان 1402 بروزرسانی: 9 آبان 1402 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109361

به "ساعت گلکسی واچ 6 در مقابل هواوی واچ GT 3؛ کدام را بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت گلکسی واچ 6 در مقابل هواوی واچ GT 3؛ کدام را بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید