خرید در کانادا و فروشگاه های معروف کانادا

به گزارش مهسان بلاگ، وقتی به یک جای جدید سفر می کنید و سپس به خانه خود بر می گشت، سوغاتی ها و چیزهایی که می خرید، در کنار عکس ها و فیلم هایی که می گیرید می توانند گزینه های عالی برای یادآوری لحظات خاطره انگیزتان در آن سفر باشند.

خرید در کانادا و فروشگاه های معروف کانادا

کانادا هم یکی از دوست داشتنی ترین مقصدهای گردشگری در میان تمام علاقه مندان به سفر و دیدن مکان های جدید است.

ضمناً سفر به یک کشور متفاوت یعنی داشتن کلی فرصت برای خرید کالاهایی که خریدشان در دیگر کشورها و یا در کشور خودتان، اگر نه غیر ممکن اما ممکن است سخت باشد.

در کانادا و در شهرهای عظیم و کوچکش تعداد بی شماری گزینه عالی برای خرید خواهید داشت. در ادامه می خواهیم شما را با حال و هوای خرید در این کشور آشنا کنیم.

خیلی ها کانادا را با خرس های قطبی و شربت افرای معروفش می شناسند؛ شما هم در تور کانادا مسئله ای از بابت خرید شیشه های عظیم و کوچک شربت خوشمزه افرا و عروسک های پشمالو خرس های قطبی نخواهید داشت.

با این حال اگر دوست دارید از سفرتان وسایلی اصیل تر و به یادماندنی تر به عنوان سوغاتی بیاورید، بهتر است به سراغ صنایع دستی این کشور بروید.

کنده کاری های چوبی، وسایل چرمی، ظروف سفالی، جواهرات و زیورآلات و البته کارهای هنری مردمان اولیه و بومی این سرزمین تنها بخش کوچکی از وسایل ارزشمند و خاطره انگیزی هستند که می توانید با خود از تور کانادا به خانه بر گردانید.

علاقه مندان به ورزش هم می توانند برای خودشان لباس های تیم های معروف هاکی را بخرند. هاکی روی یخ در کانادا فوق العاده معروف است و بیشتر مواقع به عنوان ورزش ملی این کشور شناخته می گردد.

می توانید از میان تیم های مختلفی مانند برگ های افرای تورنتو، سناتورهای اتاوا، جت های وینیپگ، شعله های کلگری و یا کانوک های ونکوور لباس مورد علاقه خود را انتخاب کنید، به دیدن یکی از بازی های هاکی روی یخ رفته و همراه با دیگر تماشاگران پر هیاهو و پر هیجان این ورزش جالب توجه، یک بعدازظهر عالی را سپری کنید و با فرهنگ و سرگرمی های مردم این کشور بیشتر آشنا شوید.

عاشقان فضاهای بیرونی به گستره متنوعی از فروشگاه هایی دسترسی دارند که تمام ابزار و لباس های مناسب یک طبیعت گردی راحت و آسوده را ارائه می دهند.

فروشگاه MEC تعداد زیادی شعبه در سراسر کشور دارد و هر آن چه که شما برای سفرهای بیرون شهری و گشت و گذار در طبیعت حیرت آور کانادا احتیاج دارید را می فروشد.

عاشقان خوراکی می توانند سالمون آبنباتی (برگه های جویدنی ماهی سالمون دودی که در ادویه و عسل خوابانده شده است)، عسل بادام و انواع و اقسام خوراکی ها، ترشی ها و سس ها را بخرند. همانطور که انتظار می رود، کانادا تعداد بی شماری مال کوچک و عظیم دارد.

اگر شما هم عاشق گشت و گذار در مال ها و خرید از فروشگاه هایی با کالاهایی فوق العاده جذاب هستید، سری به عظیمترین مال این کشور یعنی مال وست ادمونتون بزنید.

این مال زمانی عنوان عظیمترین مال در تمام جهان را هم از آن خود داشت. با بیشتر از 800 فروشگاه، یک پارک آبی، پیست اسکیت روی یخ، شهربازی، آکواریوم، سینما، رستوران ها و حتی دو هتل، این مال یک مقصد بی چون و چرا برای تمامی کسانی است که در تور کانادا خود از استان آلبرتا دیدن می نمایند.

بعد از وست ادمونتون مال اسکوئر وان یکی دیگر از عظیمترین مال ها در کانادا است. جدا از گستره متنوعی از فروشگاه ها، این مرکز خرید یک بخش اختصاصی برای غذا هم دارد.

تعداد زیادی گزینه های سرگرمی هم در این مال در دسترس هستند، در نتیجه اسکوئر وان مقصدی عالی برای یک روز کامل گردش برای تمام اعضای خانواده است. نزدیکی به شهر تورنتو باعث شده این مال مخاطب فراوانی داشته باشد.

غیر از گزینه های خرید بهتر است در خصوص شرایط خرید در این کشور هم اطلاعاتی داشته باشید. 3 نوع مالیات برای فروش در کانادا وجود دارد؛ این مالیات ها به قیمت کالای در حال فروش یا خدمات ارائه شده توسط بنگاه های تجاری اضافه می شوند.

یک مالیات 5 درصدی با عنوان مالیت کالاها و خدمات (GST) به قیمت تمام کالاها و خدمات در کانادا اضافه می گردد.

خیلی از استان ها و قلمروها یک مالیات محلی برای خدمات هم دارند؛ این مالیات که 5 تا 10 درصد است، بر روی قیمت خدمات ارائه شده توسط رستوران ها، فروشگاه ها و محل های اقامتی کوتاه مدت مانند هتل ها و متل ها اضافه می گردد.

بیشتر فروشگاه ها در کانادا از دوشنبه تا شنبه و از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر باز هستند. بعضی فروشگاه ها زمان فروش نیمه شب دارند و روزهای پنجشنبه و آدینه تا ساعت 9 شب هم باز هستند.

مال ها در شهرهای عظیم اغلب تا ساعت 21 باز هستند (از روز دوشنبه تا آدینه). بعضی فروشگاه ها روزهای یکشنبه هم باز هستند و بعضی دیگر در تمام 24 ساعت شبانه روز باز می مانند، مانند داروخانه ها و بعضی سوپرمارکت ها.

وقتی خریدهایتان تمام شد، می توانید به سراغ شب نشینی با دوستان و خانواده تان بروید. بیشتر شهرهای کانادا به خصوص شهرهای عظیم، مجموعه ای دلپذیر و متنوع از رستوران ها و کافه هایی را در خود جای داده اند که میزبان مهمانان تا پاسی از شب هستند.

در بیشتر موارد این کافه ها به هتل های شیک و عظیم شهرها متصل هستند. بسیاری رستوران و کافه هم وجود دارند که در آنها علاوه بر نوش جان کردن یک وعده شام خوشمزه، می توانید از شنیدن موسیقی زنده هم لذت ببرید. در جایی مانند نوا اسکوشا می توانید در رستوران ها موسیقی سنتی سلتیک را بشنوید.

شب گردی و گشت و گذار شبانه در کانادا بیشتر از هر چیزی محوریتی پیرامون غذا خوردن دارد و با وجود تنوع خارق العاده فرهنگی و قومی در این کشور شما به گستره باور نکردنی از غذاهای بسیار خوشمزه از نقاط مختلف جهان دسترسی خواهید داشت.

برای خوردن سوشی به ونکوور بروید؛ مونترال هم برای پوتین هایش معروف است (پوتین ظرفی است پر شده با سیب زمینی سرخ شده همراه با سس و پنیر آب شده).

شهرهای مونترال، اتاوا، تورنتو، ونکوور، کلگری و وینیپگ مراکز نمایش های باله، اپرا و موسیقی کلاسیک هستند.

نمایش های مشهور از هنرمندان خارجی و کانادایی در این شهرها در زمان های مختلف سال برگزار می شوند.

بعد از دریافت ویزای کانادا و سفر به این کشور توصیه می کنیم حتما از یکی از این نمایش های بی نظیر و خاطره انگیز دیدن کنید.

مجله دیتاپد: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

تفطن: تفطن: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

مجله آراد: مجله آراد: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 76730

به "خرید در کانادا و فروشگاه های معروف کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید در کانادا و فروشگاه های معروف کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید