خبرنگاران مهاباد هشت روز متوالی را بدون فوتی کرونا سپری کرد

به گزارش مهسان بلاگ، مهاباد- خبرنگاران- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: در 24 ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در این شهرستان ثبت نشده به طوری که مجموع جانباختگان بر اثر ابتلا به این ویروس برای هشتمین روز پیاپی بدون تغییر باقی مانده است.

خبرنگاران مهاباد هشت روز متوالی را بدون فوتی کرونا سپری کرد

بهاءالدین حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران شرایط این شهرستان را زرد عنوان کرد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز 327 نفر در این شهرستان به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

وی مجموع مبتلایان به بیماری کووید-19 در مهاباد را 6 هزار و 847 نفر گفت و ادامه داد: از این تعداد پنج هزار و 39 نفر در مراکز غربالگری 16 ساعته و هزار و 808 نفر نیز در بیمارستان شناسایی شده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به اینکه 200 نفر از کادر درمانی این شهرستان تا به امروز واکسن کرونا زا تزریق کرده اند، گفت: تا به امروز هیچ کدام از افرادی که اقدام به دریافت واکسن کرده اند علایم یا حساسیتی نسبت به این واکسن نداشته اند.

حسینی با اشاره به اینکه هر لحظه امکان تغییر شرایط از شرایط زرد به شرایط خطرناک تر وجود دارد، گفت: عادی انگاری شرایط و بی توجهی به موضوع مهم رعایت شیوه نامه های بهداشتی منجر به بروز خیز چهارم همه گیری ویروس و بحرانی شدن اوضاع می شود.

وی شرایط کرونایی شهرهای اطراف را در آمار مهاباد تاثیرگذار دانست و گفت: نزدیکی و همجواری با شهرهایی که شرایط نارنجی دارند، در رفت و آمد به این شهرستان در افزایش شمار مبتلایان به کرونا تأثیر خواهد داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ضمن انتقاد از اعلام تخفیف کالا و ایجاد تجمع در فروشگاه های زنجیره ای این شهرستان، اضافه کرد: بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای با تبلیغ اعمال تخفیفات ویژه، زمینه را برای تجمع پرخطر شهروندان ایجاد می کنند که در این راستا برخورد جدی و قاطعی لازم است.

وی همچنین نسبت به کاهش استفاده از ماسک و عادی انگاری کرونا از سوی شهروندان ابراز نگرانی کرد گفت: سهل انگاری در استفاده از ماسک و عادی انگاری ویروس کرونا علاوه بر اینکه سلامت شهروندان را تهدید می کند، اقتصاد و پویایی شهرستان را هم با چالش جدی روبرو خواهد کرد.

ویروس کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان غربی شایع شد و 17 اسفندماه سال گذشته نخستین موارد مثبت کرونا در مهاباد تایید شد.

مجله دیتاپد: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

تفطن: تفطن: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

مجله آراد: مجله آراد: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 80155

به "خبرنگاران مهاباد هشت روز متوالی را بدون فوتی کرونا سپری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مهاباد هشت روز متوالی را بدون فوتی کرونا سپری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید