تازه ترین ادعای ترامپ درباره تقلب در انتخابات، بازشماری دستی آرا در جورجیا، واکنش بولتون به ادعای تقلب گسترده ترامپ

به گزارش مهسان بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با تکرار ادعای پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری این کشور مدعی شد که در دو ایالت پنسیلوانیا و میشیگان صدها هزار رای غیرقانونی شمارش شدند.

تازه ترین ادعای ترامپ درباره تقلب در انتخابات، بازشماری دستی آرا در جورجیا، واکنش بولتون به ادعای تقلب گسترده ترامپ

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، رئیس جمهور آمریکا در چند پیغام توییتری تازه در رد پذیرش شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد، صدها هزار رای به صورت غیر قانونی شمارش شدند.

با گذشت هشت روز از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بحران بر سر نتیجه این انتخابات همچنان ادامه دارد.

در حالی که بیشتر رسانه های آمریکایی از قبیل شبکه جمهوری خواه فاکس نیوز، جو بایدن و کامالا هریس را به عنوان رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور منتخب خوانده و آنها هم اعلام پیروزی نموده اند، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور ضمن رد این موضوع، به تکرار ادعای خود درباره تقلب گسترده ادامه می دهد.

ترامپ بامداد امروز پنجشنبه (به وقت تهران) در چند پیغام توییتری باز هم از پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تقلب اطلاع داد؛ توییت هایی که بلافاصله واکنش منفی شرکت توییتر را به همراه داشت.

رئیس جمهور آمریکا ابتدا توییتی علیه موسسات نظرسنجی در این کشور منتشر کرد و نوشت: همه دارند سوال می نمایند که چرا نظرسنجی های اخیر درباره انتخابات ریاست جمهوری درباره من اینقدر نادرست بودند. خوب به خاطر اینکه این نظرسنجی ها جعلی هستند درست مثل رسانه های دست و پا چلفتی جریان اصلی.

وی در توییتی دیگر نوشت: من خوشحالم که حمایت کامل خودم از رانا مک دنیل به منظور ادامه ریاست او بر کمیته ملی حزب جمهوری خواه اعلام کنم. ما با 72 میلیون رای، از هر رئیس جمهور مستقر دیگری در تاریخ آمریکا بیشتر رای کسب کردیم و ما پیروز خواهیم شد.

ترامپ با پیش کشیدن موضوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به سراغ دو ایالت کلیدی پنسیلوانیا با 20 رای الکترال و میشیگان با 16 رای الکترال رفت و باز هم مدعی شمارش آرای غیر قانونی شد.

رئیس جمهور آمریکا در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: هیچ کس نمی خواهد گزارش دهد که پنسیلوانیا و میشیگان اجازه ندادند ناظران انتخاباتی ما و یا ناظران رای گیری (فرایند انتخابات و شمارش) را ببینند و نظارت نمایند. این موضوع مسبب صدها هزار رایی است که نباید اجازه شمارش به آنها داده می شد در نتیجه من به راحتی هر دوی این ایالت ها را پیروز می شوم. اینها را گزارش بدهید.

وی ساعتی بعد از این توییت ها دوباره نوشت: حالا (من در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) 73 میلیون رای قانونی دارم.

شرکت توییتر که در روزهای اخیر بارها به توییت های ترامپ درباره انتخابات واکنش منفی نشان داده است، باز هم در مخالفت با محتوای توییت های تازه او زیر آنها نوشته است: این ادعا درباره تقلب در انتخابات، مورد مناقشه است.

ادامه ادعاهای فرزندان ترامپ درباره تقلب های انتخاباتی گسترده

شبکه سی ان ان گزارش داد، فرزندان دونالد ترامپ همچنان به انتشار اطلاعات نادرست درباره انتخابات ادامه می دهند و از قبول شکست پدرشان سرباز می زنند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان بیان کرد، فرزندان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب جمهوری خواه، با وجود پیروزی قابل پیش بینی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان ادعای عجیب پیروزی در این انتخابات را مطرح می نمایند.

دونالد ترامپ جونیور، پسر ترامپ، صفحه تویتر خود را مملو از ادعا های بی اساس درباره تقلب در انتخابات نموده است. توئیتر به بسیاری از پیغام های پسر ترامپ در این خصوص برچسب ادعا های مورد مناقشه زده است.

شبکه سی ان ان اضافه کرد اریک، پسر دیگر ترامپ، هم با انتشار ویدئویی جعلی مدعی شد برخی از برگه های آراء ترامپ سوزانده شده است. مسئولان منطقه مورد ادعای پسر ترامپ در شهر ویرجینیا در واکنش به این ادعا گفته اند برگه هایی که در این ویدئو نشان داده می گردد برگه های واقعی رأی نیستند.

ایوانکا، دختر ترامپ با انتشار پیغامی از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته است ترامپ با کسب بیشتریت آراء، در آلاسکا پیروز شده است.

مجری سی ان ان اضافه کرد البته ما هم در این شبکه پیش بینی نموده بودیم که ترامپ در آلاسکا پیروز خواهد شد. جو بایدن بدون آلاسکا، بیش از 270 رأی الکترال کسب نموده است. جو بایدن برنده شده است.

دادستان جمهوریخواه آریزونا ادعای ترامپ را رد کرد

دادستان جمهوریخواه ایالت آریزونا، ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره تقلب در انتخابات اخیر این کشور را رد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛مارک برنوویچ،دادستان جمهوریخواه ایالت آریزونا روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: بخشی از رای دهندگان به جمهوریخواهان رای دادند، اما دونالد ترامپ را انتخاب نکردند و این مسئله، دلیلی است که نشان می دهد تقلبی رخ نداده است.

برنوویچ اضافه کرد: پیش بینی هایی در ایالت آریزونا درباره پیروزی دموکرات ها در مجلس (ایالتی) وجود داشت، اما چنین چیزی رخ نداد. همانطور که برخی حوزه های رای گیری که تصور می شد، هوادار دموکرات ها هستند به جمهوریخواهان رای دادند. به همین علت، اگر واقعا یک توطئه عظیم اتفاق افتاده بود، روشن است که پیروز نشده است.

وی خاطر نشان کرد: آنچه واقعا رخ داد آن بود که رای دهندگان، در سطح ایالتی به جمهوریخواهان رای دادند، اما به ترامپ و سناتور مارتا مک سالی رای ندادند. این واقعیت است و چنین چیزی به معنای وقوع تقلب نیست.

بازشماری دستی آرا در جورجیا

دستیار فرماندار جورجیا در امور ایالتی از بازشماری دستی همه آرای ریاست جمهوری در انتخابات 13 آبان این ایالت اطلاع داد.

براد رافنسپرگر در نشست خبری خود بیان کرد با توجه به اختلاف اندک آرای دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا در این ایالت، هر شهرستان بازشماری دستی آرای ماخوذه را انجام خواهد داد.

وی اضافه کرد: این کار به اعتماد و اطمینان از نتایج یاری می نماید. این یک حسابرسی ، بازشماری و ارزیابی مجدد خواهد بود. یک بار برای همواره. این یک اقدام سنگین است.

واکنش بولتون به ادعای تقلب گسترده ترامپ

مشاور اخراجی کاخ سفید در حوزه امنیت ملی می گوید که ادعای رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تقلب در انتخابات علاوه بر لکه دار کردن وجهه شخصی اش، به اعتبار دیرینه حزب جمهوریخواه لطمه می زند.

به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون مشاور سابق و اخراج شده امنیت ملی آمریکا در مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست نوشت: رئیس جمهور ترامپ با ادعای اینکه قربانی تقلب گسترده انتخاباتی شده است وجهه شخصی خود را به بهای [لطمه زدن به] اعتبار و اثربخشی بلندمدت حزب جمهوریخواه لکه دار می نماید.

در واقع دونالد ترامپ مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا شده است, اما همچنان بر بروز تقلب انتخاباتی گسترده که می گوید مدارک و شواهد زیادی برای آن در دست دارد، تأکید می نماید. به همین منظور وی خواهان بازشماری آراء شد و علیه نتایج انتخابات در برخی ایالتهای آمریکا طرح دعوی کرد؛ بطوری که تیم حقوقی ترامپ تنها در ایالت میشیگان 131 استشهادیه و 2800 گزارش موردی از تقلب در انتخابات ارائه کردند.

با این حال، جان بولتون در روزنامه واشنگتن پست می نویسد: این یک واقعیت سیاسی تلخ است: ترامپ در حال گسترش نشان شخصی خود (در ذهنش) است در حالی که به نشان و اعتبار جمهوریخواهان لطمه می زند. حزب جمهوریخواه نیازمند یک مصاحبهی داخلی و طولانی درباره دوران پسا ترامپ است، اما نخست باید شرافتمندانه به آن (دوران پساترامپ) برسد.

بولتون در ادامه می افزاید: در نتیجه، حزب جمهوریخواه بر سر یک دوراهی قرار گرفته است: اینکه در کوشش برای کاستن از تلخی شکست [برای ترامپ] به رفتار نازپرورده با رئیس جمهور ادامه دهد و بدین وسیله ترامپ را متقاعد کند که در نهایت شکست را بپذیرد و محترمانه از کاخ سفید خارج گردد.

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 67910

به "تازه ترین ادعای ترامپ درباره تقلب در انتخابات، بازشماری دستی آرا در جورجیا، واکنش بولتون به ادعای تقلب گسترده ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین ادعای ترامپ درباره تقلب در انتخابات، بازشماری دستی آرا در جورجیا، واکنش بولتون به ادعای تقلب گسترده ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید